NAMI BURN-E 2 versus Kaabo Wolf Warrior X GT

Soepele, boutique tweewielige racer of verfijnd offroad-beest met twee stuurpennen?

BURN-E 2 versus Wolf Warrior X GT

We zetten twee van onze favoriete high-speed, high-performance elektrische scooters met een groot bereik tegen elkaar in een strijd om de heerschappij. Wie komt er als beste uit de bus? Lees verder…..

NAMI BURN-E 2 Pro’s

Voordelen

  • SNEL. Uitzonderlijk snel.
  • Zeer lange afstand. De BURN E 2 had een bereik van bijna 50 mijl
  • Groot, comfortabel dek. De grootte en vorm van het deck van de NAMI lijkt te anticiperen op elke mogelijke rijpositie op deze scooter.
  • Nog betere remmen dan het origineel. Dual Piston Logans zorgen voor een ongelooflijk nauwkeurige remkracht
  • Zeer kenmerkende boetiekstijl
  • Vering van raceauto’s

Wolf Warrior X GT Pro’s

kaabo wolf krijger x gt

Voordelen

  • Geschikt voor offroad. Zonder verlies van grip op de weg.
  • SNEL. Accelereert bijna net zo snel als de BURN-E 2 tot 20 mph en heeft een hogere topsnelheid.
  • Schitterende remmen. Zoom hydraulische remmen zorgen voor een uitstekende remkracht
  • Briljante weergave! 4-inch ontspiegeld TFT-scherm dat zelfs richtingaanwijzers heeft
  • Best in Class-lampen. Niemand overtreft Kaabo’s krachtige dual front LED’s voor helderheid en zichtbaarheid.
  • Stabiliteit met dubbele steel

BURN-E 2 versus Wolf Warrior X GT-vergelijking

**Gebaseerd op real-world prestatietests van Electric Scooter Guide en niet op specificaties van de fabrikant.

NAMI BURN-E 2 Kaabo Wolf Warrior X GT
adviesprijs (USD)$ 3.399$ 2.499
Top snelheid**43,8 mph45,3 mph
Bereik**49,1 mijl71,2 mijl
Gewicht101 pond86 pond
Type gashendelDuim gashendelDuim gashendel
ControleurTwee sinusgolfregelaarsTwee sinusgolfregelaars
RemmenDubbel hydraulisch + regenDubbel hydraulisch + regen
Batterij72V 28Ah60V 28Ah
MotorDubbele hub van 2000 W2200 dubbele hub
Maximaal berijdersgewicht330 pond265 pond
Banden11 x 3,5 tubeless pneumatisch10 x 3 pneumatisch (met buizen)
OponthoudHydraulisch verstelbaar voor + achterVerstelbaar hydraulisch voor + dubbele veer achter
IP waardeIP55IPX5
Dek breedte11,5 inch7,8 inch
Dek lengte22 binnen22.8

BURN-E 2 of Wolf Warrior X GT?

Het luxe massieve deck van de NAMI BURN-E 2

NAMI BURN E 2: een tweewielige mini-Ferrari

Van instapniveau tot pro, elektrische scooters zijn lang genoeg op de consumentenmarkt geweest om er een paar clichés over te hebben geschreven, zoals zinnen als “de (blanco) van elektrische scooters”, waar de blanco wordt ingevuld met woorden zoals ‘Tesla’ of ‘SUV’.

Het is moeilijk om vergelijkingen met bekende apparaten niet te maken, aangezien het rijden op krachtige scooters zo’n nieuwe ervaring is. Maar deze vergelijkingen kunnen bezwaren oproepen bij letterlijk denkende ruiters. Je kunt de kinderen ophalen in een Tesla; als er boodschappen in passen en nog een paar kinderen, heb je een SUV.

Maar niemand koopt hoogwaardige elektrische scooters voor ritjes naar voetbaltraining of piano. We kopen ze om snel te gaan… zoals heel snel, zoals de-gevoel-van-een-Ferrari snel.

Het lijkt niet genoeg griptape, maar we zweren dat het dat wel is!

Dus wanneer onze deskundige recensent de originele NAMI BURN-E de “Ferrari van elektrische scooters” noemt, gaan de lezers rechtop zitten en letten op. (Vooral omdat Paul allebei voormalig Ferrari-eigenaar is en Ferrari-monteur.) Deze is wat we willen in een prestatiescooter, toch?

Maar hoe is het om op een “goedkopere” versie van een Ferrari-scooter te rijden? Is dat zelfs een ding?

Het antwoord komt in de vorm van de NAMI BURN-E 2een elektrische racescooter die $ 1.500 minder kost dan de originele BURN-E, en ongeveer $ 100.000 minder dan een gebruikte Ferrari, maar nog steeds aanvoelt als een Italiaanse sportwagen op de weg.

Kaabo’s Wolf Warrior X GT: Een wolf onder de wolven

Als NAMI’s scooters vergelijkingen verdienen met Ferrari, dan heeft Kaabo – met zijn lijn van op beesten geïnspireerde prestatiescooters – zijn aanspraken op de kracht van wilde dieren verdiend, van grote en kleine wolven tot de angstaanjagende bidsprinkhaan. De Wolf Warrior X GT is een beest scooter zonder al het extra gewicht, en met iets minder beest 10 inch banden. Misschien is het de gemakkelijkste wolf om mee te leven, maar het is nog steeds een wild dier.

We kunnen ons eerst afvragen of de nieuwste Wolf Warrior het kan opnemen tegen zijn roedelleiders, de Kaabo Wolf King GT en Wolf King GT Pro als jongste lid van een scooterfamilie in zowel de Wolf King- als de Wolf Warrior-lijn. Het komt dichtbij. In dit geval krijgen we de lichtste, meest afgeslankte versie van allemaal, een beest dat is getraind voor een marathon.

Dit is ook een scooter die is gebouwd voor spannende ritten op hoge snelheid. Hoewel het er op papier heel anders uitziet dan de NAMI Burn E 2, hebben de twee scooters in onze tests een even waanzinnige acceleratie tot 20 mph, een vergelijkbaar groot bereik, comfortabele duimgashendels, instelbare vering, hoge snelheden, slimme weergave-opties, volledig hydraulisch remmen en meer.

De Wolf Warrior X GT upgradet naar een meer ergonomische duimgashendel waar eerdere Wolf Warriors vingergashendels gebruikten.

Misschien wel het sterkste wat ze gemeen hebben (en wat hen tot ESG-favorieten maakt) is dat ze allebei te veel leveren als het gaat om rijkwaliteit en prestaties versus prijs.

Rechtvaardigt de BURN-E 2 de extra $1000+ in zijn prijskaartje? Is het Wolf Warrior X GT-beest genoeg om mee te doen? Kan een babywolf een mini-Ferrari verslaan in een race?

Laten we graven in….

Het deck van de Wolf Warrior X GT is lang, 22 inch, maar bijna half zo breed als de BURN-E 2

Hoge performantie

Ja, het verlagen van de prijs van bijna $ 5000 naar $ 3500 op de BURN-E 2 (en het reserveren van hun hogere prijskaartje voor de BURN-E 2 Max), vereiste enkele compromissen van NAMI. Denk hierbij aan een lagere topsnelheid dan het origineel en iets minder actieradius, door een kleinere 28Ah accu. Leiden deze veranderingen tot een inferieure scooter? Dat vinden wij natuurlijk niet zo.

De lichtelijk lagere prestatiespecificaties op de BURN-E 2 maken hem concurrerend met goedkopere scooters zoals de Wolf Warrior X, X Pro en X GT (zelf afgeslankte versies van de Wolf Warrior 11). MAAR de BURN-E 2 concurreert ook met scooters met VEEL meer wattage – zoals de Dualtron Storm, vooral als het gaat om acceleratie. We ontdekten dat grotere, duurdere scooters alleen sneller waren dan de BURN-E 2 boven de 40 mph.

De Wolf Warrior X GT heeft dubbele sinuscontrollers en een ergonomische duimgashendel, net als de NAMI, en houdt bijna gelijke tred met de BURN-E 2 tot 20 mph, waarna de NAMI langzaam begint weg te breken en versnelt tot 40 mph bijna twee keer zo snel.

Dit is niet verwonderlijk. Gezien zijn ontwerp als off-road elektrische scooter is het echter indrukwekkend om te zien hoe de Wolf Warrior X GT gelijke tred houdt. Uiteindelijk stuwt zijn superieure wattage hem naar een iets hogere geteste topsnelheid van 45,3 mph, maar het is een eerlijke strijd tussen de twee onder de meeste rijomstandigheden, waar je zelden of nooit piekvermogen bereikt op een snelle elektrische scooter.

Meer dan voldoende spatbordspeling op de Wolf Warrior X GT

Lang Bereik

In onze ESG-bereiktests hebben zowel de NAMI BURN-E 2 als de Wolf Warrior X GT een bereik van meer dan veertig mijl afgelegd, wat een lange weg is voor een elektrische scooter, zelfs high-performance scooters die zo comfortabel zijn (meer daarover hieronder) . De BURN-E 2 kwam dichter bij vijftig mijl, maar we moeten natuurlijk niet vergeten dat de actieradius altijd sterk gerelateerd is aan het gewicht van een berijder en de rijomstandigheden, en aan de mate van slijtage van je specifieke elektrische scooter.

De NAMI kan over het algemeen een elektrische scooter met een groter bereik zijn, mede dankzij de batterij met een hoger voltage (72V versus de 60V van de Wolf Warrior X GT). Dat betekent op geen enkele manier dat de X GT een range slapper is. Het geteste bereik van 44,5 mijl valt slechts een paar mijl achter op een van de scooters met het grootste bereik die we hebben getest, de EMOVE Cruiser.

En er is nog iets anders om over de lange termijn te overwegen.

Zowel de NAMI- als de Kaabo-scooter hebben 28Ah-accu’s, beide kunnen in ongeveer 6 uur volledig worden opgeladen (hoewel de Kaabo hiervoor twee opladers nodig heeft, terwijl de NAMI er maar één nodig heeft); beide scooters gaan waarschijnlijk duizenden kilometers mee.

Bijna alles is hier gelijk, behalve de prijs, maar de batterij van de BURN-E 2 gebruikt generieke cellen, terwijl de Wolf Warrior X GT een keuze biedt uit LG- of Samsung-cellen, die beide het potentieel hebben om langer mee te gaan en een consistenter uitgangsvermogen te leveren dan de batterij van de NAMI na verloop van tijd.

Het stabiele BMX-achtige stuur en de dubbele stuurpen van de Kaabo Wolf Warrior X GT

Rij- en bouwkwaliteit

NAMI heeft in hun tweede iteratie niets van de boetiekbouw en esthetiek van de BURN-E in gevaar gebracht. Ondanks het lagere prijskaartje heeft de BURN-E 2 eigenlijk een superieure kwaliteit in vergelijking met het origineel. De Logan hydraulische schijfremmen met dubbele zuiger zijn een upgrade ten opzichte van de Nutt hydraulische remmen. De banden van de scooter krijgen een upgrade, evenals de stuurdemper en hardware.

De instelbare hydraulische vering van de BURN-E 2 is nog steeds ongeëvenaard. Gecombineerd met de koolstofvezel stuurpen en het buisvormige, met de hand gelaste frame, geeft dit deze bijgewerkte high-performance scooter een rijkwaliteit die alleen wordt overtroffen door de best scorende BURN-E 2 MAX.

De NAMI BURN-E 2 heeft verbeterde hardware

De BURN-E 2 ziet eruit als een miljoen dollar en kost minder dan $ 4K. Als je het geld hebt, is er weinig reden om er geen te kopen. Maar het is niet alsof je vergelijkbare prestaties en rijkwaliteit niet kunt vinden in een elektrische scooter voor een lagere prijs, en de Wolf Warror X GT vertegenwoordigt precies zo’n waarde.

De Kaabo Wolf Warrior X GT maakt gebruik van achtervering, die ook verstelbaar is met aftermarket-bussen. Over het algemeen heeft hij een stevigere vering en een robuustere vormgeving, maar de bouw- en rijkwaliteit zijn vergelijkbaar, met meer dan 1K minder. Vooral opmerkelijk is het lange dek en de dubbele stuurpen van de Wolf Warrior X GT, die beide een uitstekende scooter maken, zoals de NAMI, voor grotere, langere rijders.

Draagbaarheid? Eh… Wie heeft het nodig!

Ja, de BURN-E 2 kan worden opgevouwen, maar niemand koopt een performance-scooter van 100 lb omdat ze hem willen meenemen. Als we enige gewichtsbesparing zien in de voortdurende toewijding van de BURN E 2 aan materialen zoals koolstofvezel, is dat slechts een paar pond minder dan het origineel.

Voeg aan zijn gewicht een stuurpen toe die een minuut of twee nodig heeft om te ontkoppelen en de kans op ernstige vingerknelling als hij niet goed wordt gehanteerd, en de BURN-E 2 is geen scooter die je veel wilt tillen als je kunt Help het. Gelukkig zijn er genoeg plekken op de scooter om een ​​goed slot in te steken.

De Wolf Warrior X GT is misschien 14 kilo lichter dan de BURN-E 2, maar hij heeft ook twee keer zoveel onhandige stuurpenvergrendelingen die ongedaan moeten worden gemaakt, dus we noemen het een toss-up. U wilt waarschijnlijk dat een vrachtwagen of een grote SUV een van beide gemakkelijk kan vervoeren.

Vonnis

De Logan hydraulische schijfremmen met dubbele zuiger van de BURN-E 2

De NAMI BURN-E 2 komt als duidelijke winnaar uit de bus als het gaat om acceleratie, maar slechts boven de 32 km/u. Hij heeft ook een lagere topsnelheid dan de Wolf Warrior X GT, terwijl hij qua actieradius groter is dan de X GT. Over het algemeen presteert de NAMI beter, maar het is zeer de vraag of iemand anders dan de meest ervaren rijders veel van de verschillen zou opmerken.

De beroemde heldere Kaabo LED wiebelogen

Terwijl de Wolf Warrior achterop raakt in een afstandstest tussen deze twee scooters, is hij in de meeste opzichten een bekwame concurrent in een wedstrijd tussen de twee, met snelle acceleratie waar hij rekent op het gaspedaal, vergelijkbare hydraulische remmen, 30A sinusgolfcontrollers, enorm dek en stevige maar verstelbare vering die geschikt is voor rijders, zelfs boven de aanbevolen gewichtsdrempel van 265 lb van de scooter (hoewel we het officieel niet aanbevelen).

Uiteindelijk is het moeilijk om fout te gaan met een van deze scooters, gezien de geweldige prestaties en rijkwaliteit per dollar. De NAMI heeft het voordeel als het gaat om ultieme stijl en prestaties, waar de X GT iets gemakkelijker is om mee te leven in termen van draagbaarheid (en gemakkelijker uit een greppel te trekken als er iets misgaat tijdens het offroaden).

Als we op weg waren naar een rit van meerdere uren, zou het een moeilijke keuze zijn tussen de twee, maar de ultrazachte ophanging en het uiteindelijk ruime dek van de NAMI geven hem hier de overwinning. Als we op weg zijn naar woon-werkverkeer, wint de X GT omdat hij gemakkelijker naar binnen te brengen is.

Als prijs geen bezwaar zou zijn en we er een moesten kiezen, zou de NAMI winnen voor het leveren van een rit die het echt speciale gevoel heeft van een met de hand gebouwde exoot. Maar $ 1K is $ 1K en hoewel de NAMI een verbazingwekkende waarde heeft ten opzichte van het origineel, overtreffen de prestaties van de X-GT per dollar het nog steeds.

Brommobiel kopen
Logo
Vergelijk items
  • Totaal (0)
Vergelijken
0
Shopping cart